Pages

Wednesday, April 14, 2010

"But the Doctor said I can go to school on wednesday"

Ya, itu yang diucapkan Donna ketika saya bilang, sekolah minta dia istirahat di rumah lagi untuk 3 hari ke depan, to make sure gada virus flu Singapur lagi yang mungkin masih dia bawa.
Akhirnya saya terangkan, lebih baik begitu, daripada nanti ada yang sakit seperti itu lagi dan dia menjadi tertuduh, walau dokter kami bilang sudah tak ada virus lagi (obatnya pun sudah habis sejak kemarin siang dan tak perlu ditambah obat apapun lainnya).
Ini ada artikel dari Wikipedia tentang virus flu singapur :
http://en.wikipedia.org/wiki/Hand,_foot_and_mouth_disease

Saya bilang ke Donna "Toh kamu punya segudang fun activities yang bisa kamu lakukan, yang selama ini ingin kamu lakukan tapi gada waktu".
Donna pun jadi kegirangan. Pagi ini dia mau main scooter (gampang lagi bangunin dia, password: scooter). Ha ha ha...

1 comment:

Basyah Setiawan, M.Pd said...

hi, Donna, I'm Mr. Basyah, how are you now? I have read your article about the doctor said. i feel so guilty to read that. I myself really miss you at school. I was really happy to see you again when you came to school to ask about your missing lessons to teachers. I know that you really miss your school, your friends, n your teachers. We all teachers really miss you too. You can come to school when you're ok. I said to your mother like that. The letter is flexible. But i'm happy to see your picture playing scooter with your sister. Even though you're at home, do not forget to study at home! See you soon